12 Φεβρουαρίου 2016

Ιδιότητες του ήχου (συνέχεια...)


Στα πλαίσια του e-twinning προγράμματός μας "Μουσική Πινακοθήκη", ασχοληθήκαμε με τις ιδιότητες του ήχου. Σε προηγούμενη ανάρτηση (μπορείτε να την δείτε εδώ ) είχαμε προσεγγίσει την 1η ιδιότητα του ήχου, την ένταση!!

Στην συνέχεια μέσα από βιωματικές δραστηριότητες γνωρίσαμε και τις υπόλοιπες ιδιότητες του ήχου...

Το Πρόγραμμα Μελίνα περιέχει αρκετούς online ήχους, μέσα από τους οποίους τα παιδιά γνώρισαν την διάρκεια του ήχου και συνειδητοποίησαν την διαφορά μεταξύ συνεχόμενων και κοφτών ήχων (legato-staccato)!
O ήχος από το ξυπνητήρι, το κουδούνισμα του τηλεφώνου,  την ηλεκτρική σκούπα, την βρύση που τρέχει, το χειροκρότημα είναι ήχοι που έχουν διάρκεια, ενώ ο ήχος από την βρύση που στάζει, το γάβγισμα του σκύλου, ο χτύπος της καρδιάς, ο χτύπος του ρολογιού είναι κοφτοί ήχοι . 

Έπειτα, σημειώσαμε σε φύλλο εργασίας τους κοφτούς και με διάρκεια ήχους, συμβολίζοντας την διάρκεια με μία παύλα (_) , και του ήχους που είναι κοφτοί με μία τελεία (.)













Όσον αφορά με την επόμενη ιδιότητα του ήχου, το τονικό ύψοςαναφερθήκαμε σε ψιλούς και χαμηλούς ήχους και τα παιδιά τους συσχέτισαν με τον τόνο της ανδρικής και γυναικείας φωνής.
Με το σώμα μας αντιδράσαμε στους ψιλούς ήχους σηκώνοντας τα χέρια ψηλά και στους χαμηλούς ήχους, μαζεύοντας το σώμα μας..
Παρομοιάσαμε τους ψιλούς ήχους με το πέταγμα των πουλιών και τους χαμηλούς ήχους με το περπάτημα της αρκούδας. Ο μαέστρος έδινε τις οδηγίες και τα παιδιά κινούνταν ανάλογα σε ψιλούς ή χαμηλούς ήχους!





Πειραματιστήκαμε με τα μουσικά όργανα της τάξης, ανακαλύψαμε ψιλούς και χαμηλούς ήχους και διασκεδάσαμε πολύ!!







Η χροιά του ήχου είναι μία ιδιότητα του ήχου, που προσφέρεται για πολλές δραστηριότητες..

Έτσι, πήραμε ζευγάρια αντικειμένων από διάφορα υλικά...

όπως πλαστικό και τα χτυπήσαμε μεταξύ τους για ν' ακούσουμε την χροιά του ήχου που παράγεται..

αφρώδες υλικό

σίδερο

 γυαλί

ξύλο

 ομαδοποιήσαμε τα μουσικά όργανα της τάξης σε 3 ομάδες, τα ξύλινα, τα μεταλλικά και τα μεμβρανόφωνα...
αλλά η φαντασία των παιδιών είναι αστείρευτη και αμέσως με τα δύο ταμπουρίνα, το μεγαλύτερο κάτω και το μικρότερο επάνω, φαντάστηκαν έναν χιονάνθρωπο... 
(Κικήηηηηηηηη Μιχαλάρου πόσο σε θυμήθηκα!!!!!!!!)

εεεεε δεν μπορούσαμε να τον αφήσουμε έτσι τον μουσικό χιονάνθρωπό μας και έτσι του βάλαμε τις ζίλιες για μάτια, τα κουδουνάκια για στόμα, το τρίγωνο για σκουφάκι και τα ξυλάκια για ποδαράκια!!

Έπειτα, πήραμε ένα ζάρι, μία σβήστρα, μία γυάλινη μπίλια και ένα πλαστικό κουμπί και τ' αφήσαμε να πέσουν στο τραπέζι για να διαπιστώσουμε την διαφορετική χροιά του ήχου. Αλλά και σε άλλες επιφάνειες τα αφήσαμε να πέσουν, όπως το χαλί και το πάτωμα από μουσαμά και κάναμε πολλές παρατηρήσεις για τον ρόλο που παίζουν τα υλικά στην διαφορετική χροιά του ήχου.

Παίξαμε και παιχνίδι όπου ένα παιδί κάθε φορά με κλειστά μάτια έπρεπε να μαντέψει ποιο υλικό έπεφτε στο τραπέζι.

Στο τέλος, χτυπήσαμε το ίδιο υλικό, που ήταν το γυαλί με διαφορετικά υλικά, όπως μέταλλο

πλαστικό

και ξύλο 


Οι περισσότερες δραστηριότητες με τις ιδιότητες των ήχων είναι από το υπέροχο βιβλίο της Παυλίνας Καραδήμου Λιάτσου "από την ακοή στην ακρόαση", Edition Orpheus.



Πόσα πολλά μαγικά γίνονται με τον ήχους!!!

Καλό Σαββατοκύριακο!!



4 σχόλια:

  1. Μπράβο σας Έφη!!!! Εξαιρετικές δραστηριότητες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο σας Έφη!!!! Εξαιρετικές δραστηριότητες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο για άλλη μια φορά Εφούλα!!!!!Το πρόγραμμά σας πάει σφαίρα!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 

Αν όλα τα παιδιά της γης....Kids of World.. Template by Ipietoon Cute Blog Design

Blogging tips
Blogging tips