03 Μαρτίου 2018

STEM: "Seasons' experiments through STEM"



Την φετινή χρονιά έχουμε την τιμή  και την χαρά να υλοποιήσουμε ένα E-twinning πρόγραμμα προσανατολισμένο στο STEM! Τι σημαίνει  όμως το πρόγραμμα είναι προσανατολισμένο στο STEM; 




Ο όρος  “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics] είναι το ακρωνύμιο το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως από άτομα σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική, για τα πεδία που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη των Μηχανικών και τα Μαθηματικά. Ο όρος “STEM” πρωτοεμφανίσθηκε το 2001 από τη βιολόγο Judith A. Ramaley, η οποία ως Διευθύντρια του Ιδρύματος Φυσικών Επιστημών των ΗΠΑ, ήταν υπεύθυνη για την ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών. Το “STEM” είναι μια προσέγγιση στην Εκπαίδευση που σχεδιάζεται, ώστε στη διδασκαλία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών, που είναι ζωτικής σημασίας για μια βασική κατανόηση του σύμπαντος, να εισαχθούν οι Τεχνολογίες και η Επιστήμη των Μηχανικών, που αποτελούν για τον άνθρωπο τα μέσα αλληλεπίδρασης με το σύμπαν. Είναι ένας νέος  “μετά – επιστημονικός κλάδος”! http://stem.edu.gr

  • Γιατί εκπαίδευση STEM;

Ομαδική εργασία

Τα παιδιά μαθαίνουν να δουλεύουν σε ομάδες από πολύ μικρή ηλικία. Επικοινωνούν, επιχειρηματολογούν, διαφωνούν, συνεργάζονται.

Problem solving

Συστατικό στοιχείο της μεθοδολογίας STEM είναι το problem solving. Τα παιδιά αναζητούν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα.

Εισαγωγή στις φυσικές επιστήμες

Με το STEM η εισαγωγή στις Φυσικές Επιστήμες γίνεται με βιωματικά projects όπου τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά.

Engineering-Μηχανική

Τα παιδιά κατανοούν τις απλές και σύνθετες μηχανές και τη λειτουργία τους. Αντιλαμβάνονται έτσι τη χρησιμότητα των καθημερινών μηχανών.

Μαθηματικά

Τα παιδιά μαθαίνουν, μέσα από τις δραστηριότητες, να σκέφτονται αλγοριθμικά. Τα μαθηματικά γίνονται ελκυστικά, αφού είναι μέρος της βιωματικής μάθησης.

Εκπαιδευτική ρομποτική

Μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής τα παιδιά μαθαίνουν να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ρομπότ, μένοντας συνεχώς ενημερωμένα για τις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις.
(πηγή : http://stem.edu.gr/ )


Το πρόγραμμα μας με τίτλο "Seasons' experiments through STEM" θα έχει διάρκεια 5 μήνες και θα είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-twinning με συνεργάτες ένα σχολείο από Ελλάδα και δύο σχολεία από την Ευρώπη, συγκεκριμένα από την Σερβία και την Πορτογαλία!

  • Οι στόχοι του προγράμματος:
-να μάθουν τα βασικά χαρακτηριστικά κάθε εποχής (χειμώνας, άνοιξη, καλοκαίρι)
-παρατήρηση των αλλαγών στη φύση (δέντρα, φυτά, φρούτα)
-να αντιληφθούν τις αλλαγές στις καιρικές συνθήκες, ανάλογα με την εποχή
-να πραγματοποιήσουν πειράματα
-να συγκρίνουν και να εξαγάγουν συμπεράσματα
-να χρησιμοποιήσουν εργαλεία Web 2.0
-να εφαρμόσουν δράσεις με το ρομπότ επιφάνειας Beebot

Ας γνωρίσουμε τους συνεργάτες μας:
Αρχικά, πραγματοποιήθηκε η γνωριμία των συνεργαζόμενων σχολείων. Σ' ένα online χάρτη στο zeemaps.com οι εκπαιδευτικοί σημείωσαν την θέση του σχολείου τους στον χάρτη και οι μαθητές παρατήρησαν και σύγκριναν τις διάφορες θέσεις.


Ακολούθησε η παρουσίαση του κάθε σχολείου με βίντεο και φωτογραφίες...

10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης


"Sanda Marjanovic", Kindergarten "Sea shell group", Subotica, Serbia


Kindergarten of Aljustrel, Portugal


4th Kindergarten Pylaia Thessaloniki Greece


Πρώτες δράσεις:

Οι μαθητές από όλα τα σχολεία παρακολούθησαν το παρακάτω εισαγωγικό βίντεο και δημιούργησαν τις αφίσες τους..


Η αφίσα από το 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης


Η αφίσα από Kindergarten of Aljustrel, Portugal


Η αφίσα από "Sanda Marjanovic", Kindergarten "Sea shell group", Subotica, Serbia


Η αφίσα από το 4th Kindergarten Pylaia Thessaloniki Greece

Όλες οι αφίσες έγιναν online puzzles που τις έφτιαξαν με πολύ χαρά οι μαθητές μας!











και συνεχίζουμε....

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Αν όλα τα παιδιά της γης....Kids of World.. Template by Ipietoon Cute Blog Design

Blogging tips
Blogging tips