27 Μαρτίου 2018

STEM: Wind activities- experiments- intensity


Στο Γ' Μέρος των χειμερινών μας δραστηριοτήτων στο e-twinning πρόγραμμα μας 
"Seasons' experiments through STEM"
(μπορείτε να δείτε εδώ το Α' Μέρος και το Β' Μέρος) ασχοληθήκαμε με τον άνεμο ως καιρικό φαινόμενο , αλλά και γενικότερα την έννοια του αέρα!

Wind's activities- Δραστηριότητες του ανέμου

Αρχικώς, διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε τον μύθο του Αισώπου " Ο Ήλιος και ο Βοριάς". Σε φύλλο εργασίας οι μαθητές ζωγράφισαν το ομώνυνο ποίημα του Γ. Δροσίνη..


Wind's experiments- Πειράματα με τον αέρα

Τι είναι όμως ο αέρας; Πού βρίσκεται; Πώς το καταλαβαίνουμε; 
Για ν' αντιληφθούν τα παιδιά καλύτερα την ύπαρξη του ανέμου, πειραματιστήκαμε με τον αέρα που μας περιβάλλει και γνωρίσαμε κάποιες από τις ιδιότητές του..

1ο πείραμα:-Τι θα συμβεί αν καλύψουμε το κερί μ'ένα βάζο;
Υπόθεση: -Ο αέρας θα φύγει.
Συμπέρασμα:-Το κερί θα σβήσει, γιατί δεν θα υπάρχει αέρας.

2ο πείραμα:-Θα πέσει το νερό , που υπάρχει μέσα στο καλαμάκι, αν κλείσουμε την μία πλευρά του;
Υπόθεση: - Το νερό θα πέσει.
Συμπέρασμα: - Το νερό δεν πέφτει , γιατί ο αέρας πιέζει το νερό από κάτω.


3ο πείραμα: - Γεμίσαμε ένα ποτηράκι με νερό και το αναποδογυρίσαμε, τοποθετώντας ένα χαρτόνι από κάτω. Θα πέσει το χαρτόνι;
Υπόθεση: -Το χαρτόνι θα πέσει.
Συμπέρασμα:- Το χαρτόνι δεν πέφτει, γιατί ο αέρας το σπρώχνει.

4ο πείραμα: -Βάρος του αέρα, Τοποθετήσαμε ένα μπαλόνι στην ζυγαριά.Τι θα συμβεί;
Υπόθεση: - Η ζυγαριά θα "γείρει" προς την μία πλευρά.
Συμπέρασμα: -Η ζυγαριά έχει κλίση προς την μία πλευρά, γιατί ο αέρας που βρίσκεται μέσα στο μπαλόνι έχει βάρος.


5ο πείραμα: -Τι θα συμβεί , αν κρεμάσουμε δύο μπαλόνια και από τις δύο πλευρές της ζυγαριάς;
Υπόθεση: -Η ζυγαριά θα ισορροπήσει.
Συμπέρασμα: - Η ζυγαριά θα ισορροπήσει, γιατί το βάρος των μπαλονιών είναι το ίδιο.



6ο πείραμα: -Τι θα συμβεί αν κρεμάσουμε ένα μπαλόνι και στην άλλη πλευρά της ζυγαριάς;
Υπόθεση: -Η ζυγαριά θα έχει μία κλήση.
Συμπέρασμα: -Η ζυγαριά θα έχει μία πιο έντονη κλίση από την μία πλευρά, που υπάρχουν τα δύο μπαλόνια, γιατί έχουν πιο πολύ βάρος, λόγω του αέρα που εσωκλείουν.

Σε ένα κοινό τοίχο (padlet) όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία ανάρτησαν διάφορα πειράματα..
Ενδεικτικά..

από το 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας, δημιουργία ανεμοστρόβιλου


από το Νηπιαγωγείο Πορτογαλίας, δημιουργία ανεμοδείκτη και ανεμόμετρου


Wind's intensity- Ένταση του ανέμου

Σχετικά με την ένταση του ανέμου, το νηπιαγωγείο της Σερβίας γύρισε έναν online τροχό, για να δούμε με ποια από τις διαβαθμίσεις της έντασης του ανέμου θ'ασχοληθεί το κάθε σχολείο..



Τα αποτελέσματα της κλήρωσης ήταν:


Αύρα - 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης
Δυνατός Άνεμος - Σερβία
Θύελλα - Πορτογαλία
Τυφώνας - 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας 
Σε φύλλο εργασίας οι μαθητές ζωγράφισαν τις διαβαθμίσεις της έντασης του αέρα..

Wind's intensities from Έφη Μπακή

Ηχογράφησαν τον ήχο της αύρας, αξιοποιώντας την χρήση της φλογέρας..

..και έφτιαξαν μία ομαδική ζωγραφιά για ν' απεικονίσουν την αύρα..και συγκεκριμένα την θαλάσσια αύρα!



Σε online εργαλείο στο voicethread.com τα συνεργαζόμενα σχολεία ανέβασαν τους ηχογραφημένους ήχους της έντασης του ανέμου..



και στην πλατφόρμα του twinspace, όλες οι εικαστικές δημιουργίες των σχολείων για την ένταση του αέρα..

4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας Θεσσαλονίκης- Τυφώνας


Νηπιαγωγείο Σερβίας- Δυνατός άνεμος


Νηπιαγωγείο Πορτογαλίας- Θύελλα


Beebot's movements according to the wind- Οι μετακινήσεις του Beebot σύμφωνα με την ένταση του αέρα

Η συνεργατική μας δράση ήταν η δραστηριότητα με το Beebot.. Τα παιδιά άκουγαν από το online εργαλείο voicethread.com τους ήχους του αέρα και προγραμμάτιζαν την μελισσούλα μας στην αντίστοιχη εικόνα, που είχαν δημιουργήσει τα συνεργαζόμενα σχολεία..





και συνεχίζουμε...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Αν όλα τα παιδιά της γης....Kids of World.. Template by Ipietoon Cute Blog Design

Blogging tips
Blogging tips