Με αφορμή το σεμινάριο που διοργάνωσε
η Σχολική μας Σύμβουλος κα Μποταΐτη Αρετή με θέμα
"Φυσικές Επιστήμες και Νηπιαγωγείο- Η περίπτωση των καιρικών φαινομένων" και την υπέροχη παρουσίαση του Σχολικού Συμβούλου Κιλκίς κ.Παπαδόπουλου Πάρη ,
είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε την καθημερινή εργασία μας, όσον αφορά την ενασχόλησή μας με τον καιρό και την καθημερινή καταγραφή του..
Αρχικά, δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με το λογισμικό Kidspiration, όπου τα παιδιά με την βοήθεια του ποντικιού και την λειτουργία "σύρε και άφησε" (drag&drop) "σέρνουν" την λέξη με την καιρική συνθήκη κάθε ημέρας..
Έπειτα, με την δική μας βοήθεια αποθηκεύουμε την εργασία των παιδιών με την μορφή εικόνας png, σ’ έναν φάκελο όπου θ’ αποθηκευτούν όλες οι εικόνες (μία για κάθε μέρα).
Σε έγγραφο του Word δημιουργήσαμε ένα πίνακα-ημερολόγιο, όπου τα παιδιά γράφουν τον καιρό της ημέρας. Μέσα απ' αυτήν την διαδικασία τα παιδιά έρχονται σ' επαφή με το πληκτρολόγιο του Η/Υ και γνωρίζουν μία άλλη μέθοδο γραφής ποιοτικά διαφορετική από αυτήν που λαμβάνει χώρα με το χαρτί και το μολύβι.
Στο τέλος κάθε μήνα γίνεται η καταμέτρηση των ημερών που είχαμε ήλιο, βροχή κ.ό.κ. με την βοήθεια των εικόνων, που είχαμε νωρίτερα αποθηκεύσει.
Τέλος, τοποθετούμε τα στοιχεία της καταμέτρησης στο Excel και με την μορφή γραμμών, ράβδων, αλλά και "πίτας" τα νήπια "οπτικοποιούν" τα αποτελέσματα των καταμετρήσεών τους.
Αρχικά, δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με το λογισμικό Kidspiration, όπου τα παιδιά με την βοήθεια του ποντικιού και την λειτουργία "σύρε και άφησε" (drag&drop) "σέρνουν" την λέξη με την καιρική συνθήκη κάθε ημέρας..
Έπειτα, με την δική μας βοήθεια αποθηκεύουμε την εργασία των παιδιών με την μορφή εικόνας png, σ’ έναν φάκελο όπου θ’ αποθηκευτούν όλες οι εικόνες (μία για κάθε μέρα).
Σε έγγραφο του Word δημιουργήσαμε ένα πίνακα-ημερολόγιο, όπου τα παιδιά γράφουν τον καιρό της ημέρας. Μέσα απ' αυτήν την διαδικασία τα παιδιά έρχονται σ' επαφή με το πληκτρολόγιο του Η/Υ και γνωρίζουν μία άλλη μέθοδο γραφής ποιοτικά διαφορετική από αυτήν που λαμβάνει χώρα με το χαρτί και το μολύβι.
Στο τέλος κάθε μήνα γίνεται η καταμέτρηση των ημερών που είχαμε ήλιο, βροχή κ.ό.κ. με την βοήθεια των εικόνων, που είχαμε νωρίτερα αποθηκεύσει.
Τέλος, τοποθετούμε τα στοιχεία της καταμέτρησης στο Excel και με την μορφή γραμμών, ράβδων, αλλά και "πίτας" τα νήπια "οπτικοποιούν" τα αποτελέσματα των καταμετρήσεών τους.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Μποταΐτη Αρετή για την διοργάνωση του σεμιναρίου, τον κ. Παπαδόπουλο Πάρη για τα υπέροχα πειράματα και την διεπιστημονική προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο, αλλά και όλους τους συμμετέχοντες που μας τίμησαν και μας έδωσαν πολύ μεγάλη χαρά με την παρουσία τους!!!
ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΦΗ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταπληκτικό, Έφη μου!!!!!!!!!! Μπράβο!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήμπράβο !!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήτέλειοοοοοοοο !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλειο, Εφάκι!!! Πολλά-πολλά μπράβο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕφάκι μου...ή μάλλον αδελφή ψυχή μου (όχι μόνο λόγο του excel...) δεν έχω λόγια! Εξαιρετική δουλειά την οποία θα δουλέψω σίγουρα την επόμενη σχολική χρονιά! Συγχαρητήρια και για την παρουσίαση της εργασίας σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα συγχαρητήριά μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ! ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι λες τώρα.... Άφωνη!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή