Στην συνέχεια του ευρωπαϊκού e-twinning προγράμματός μας "Seasons' experiments through STEM", ασχοληθήκαμε με την μελέτη του καλοκαιριού και συγκεκριμένα του ήλιου ως πηγή φωτός.
Η αφόρμηση για την ενασχόλησή μας με τον ήλιο μας δόθηκε από το παραμύθι "Η Ηλιάννα και ο ήλιος" της Νέλλης Νέζυ.
Σε φύλλο εργασίας οι μαθητές απέδωσαν εικαστικά το παραμύθι..
Ακολούθησαν πειράματα με τον ήλιο και το φως απ' όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία, τα οποία παρουσιάζονται στο twinspace συγκεντρωτικά σε μία πολυμεσική εικόνα στο thinglink.com
Κάποια από τα πειράματα που υλοποιήσαμε στο δικό μας νηπιαγωγείο ήταν :
- Χρώματα της Ίριδας: Οι μαθητές τοποθέτησαν CD και DVD, φώτισαν τους με φακούς σε ένα σκοτεινό δωμάτιο και παρατήρησαν πως δημιουργούνται τα χρώματα της ίριδας.
- Σύνθεση χρωμάτων: Οι μαθητές συνδύασαν 3 χρώματα, μπλε, κόκκινο και πράσινο, και παρατήρησαν πως δημιουργείται το λευκό χρώμα.
- Ευθύγραμμη κίνηση φωτός :Οι μαθητές κοιτάζουν μέσα από το ίσιο και στριφτό καλαμάκι τη φλόγα του κεριού και ανακαλύπτουν ότι μπορούν μόνο μέσα από το ίσιο καλαμάκι να παρατηρήσουν την φλόγα του κεριού. Καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το φως μεταδίδεται σε ευθεία γραμμή.
- Πειράματα για τον ήλιο, τα φρούτα και τα λαχανικά. Πώς θα αντιδράσουν τα φρούτα κάτω από τον ήλιο;
Σε φύλλα εργασίας οι μαθητές κατέγραψαν τα πειράματα και τ' αποτελέσματά τους!
Worksheets about experiments with light from Έφη Μπακή
- Αναπαράσταση μέρας και νύχτας
Μετά απ' αυτό το πείραμα οι μαθητές ζωγράφισαν την γη και τον ήλιο, την μέρα και την νύχτα
- Ανατολή ηλίου: Μέσα σε ένα γυάλινο βάζο τοποθετήσαμε γάλα και με ένα φακό πίσω από το γυαλί παρατηρήσαμε μια προσομοίωση της ανατολής.
- Ηλιοβασίλεμα: Μέσα σε ένα γυάλινο βάζο τοποθετήσαμε γάλα και με ένα φακό πίσω από το γυαλί παρατηρήσαμε μια προσομοίωση της δύσης του ηλίου.
Μαθηματικά
Κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μας δράσεων, οι μαθητές ασχολήθηκαν με μαθητικές δραστηριότητες. Το Beebot, το επιδαπέδιο ρομποτάκι, βοήθησε τα παιδιά ν' αντιστοιχήσουν τους αριθμούς με την αντίστοιχη ποσότητα. Με μία ευχάριστη δραστηριότητα , οι μαθητές "ψαρεύουν" ψαράκια με αριθμούς και προγραμματίζουν την μελισσούλα στην αντίστοιχη ποσότητα αντικειμένων στο δάπεδο.
και συνεχίζουμε...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου