Στο φετινό e-twinning πρόγραμμα με τίτλο "Μουσική Πινακοθήκη" δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στις νότες!!
Το βιβλίο της αγαπημένης Θεώνης Μπεντούλη
"Η Μουσικοπολιτεία της κυρίας Σολεδάρ" και το πολύτιμο υλικό που περιέχει αποτέλεσε την αφετηρία της γνωριμίας μας με την Μουσικοπολιτεία, την κυρία Σολεδάρ και τις υπόλοιπες νότες!!
Η κυρία Σολεδάρ και οι φίλες της μας έχουν ξετρελάνει και μας έχουν χαρίσει μοναδικές στιγμές παιχνιδιού!!
Μία-μία τοποθετήσαμε τις νότες
στις γραμμές και στα διαστήματα !
Μάθαμε από που πήρε τ' όνομά του το κλειδί του Σολ, αλλά και πως σημειώνεται πάνω στο πεντάγραμμο με την βοήθεια του παρακάτω τρίστιχου
"Τελίτσα και σαλιγκαράκι,
λοξή γραμμούλα αγκιστράκι,
ίσια κάτω μπαστουνάκι."
Ετοιμάσαμε και τα δικά μας πολύχρωμα κλειδιά του Σολ!
Ακολούθησαν δραστηριότητες για τις ρυθμικές αξίες και την ακουστική διάκριση των τετάρτων και των ογδόων.
Για ν' αντιληφθούν τα νήπια την διαφορά στον παλμό των τετάρτων και των ογδόων, άκουσαν ρυθμικά χτυπήματα των τετάρτων και των ογδόων στο ταμπουρίνο και χτυπήσανε παλαμάκια ανάλογα με τον ρυθμό που έδινε το ταμπουρίνο. Περπάτησαν κανονικά σαν γατούλες στο ρυθμό των τετάρτων, που έδινε το ταμπουρίνο και με μικρά βήματα σαν ποντικάκια στο ρυθμό των ογδόων, που έδινε το τριγωνάκι.
Παίξαμε και ένα παιχνίδι, όπου τα παιδιά κινούνταν στο ρυθμό των τετάρτων, που ακούγονταν από το ντέφι. Κάθε φορά όμως που το ντέφι σταματούσε να χτυπάει τέταρτα, έπρεπε και τα παιδιά να μείνουν ακίνητα και να χτυπήσουν μία φορά παλαμάκια. Όποιος συνέχιζε να κινείται, ενώ σταματούσε το ντέφι θα έχανε. Νικητής θα ήταν όποιος έμενε τελευταίος. Ήμασταν όμως τόσο καλοί στο άκουσμα των τετάρτων, αλλά και στο σταμάτημα, που τελικά κερδίσαμε όλοι!!
Και αφού κινηθήκαμε αρκετά στο χώρο αποφασίσαμε να ορίσουμε μία συλλαβή για τα τέταρτα και αυτή θα ήταν το τα, και για τα όγδοα δύο συλλαβές, τι-τι.
Το τετράδιο εργασιών της Μουσικής της Α' Δημοτικού μας βοήθησε πολύ στην οργάνωση των δραστηριοτήτων μας.
Παίξαμε τις συλλαβές στο ρυθμό των τετάρτων και των ογδόων με τα κρουστά οργανάκια μας.
Παίξαμε τα ρυθμικά μοτίβα, χτυπώντας παλαμάκια και διάφορα μουσικά όργανα
Ενώσαμε τις λέξεις με τις αντίστοιχες μελωδίες, αφού πρώτα συλλαβίσαμε τις λέξεις
Αντιστοιχίσαμε το κάθε συννεφάκι με το ανάλογο πουλάκι, σύμφωνα με τις συλλαβές του ονόματός του. Έπειτα, χτυπήσαμε παλαμάκια τις συλλαβές από το κάθε όνομα, δίνοντας έμφαση στο σωστό ρυθμό.
Παίξαμε, διασκεδάσαμε, δημιουργήσαμε, μάθαμε λίγα ακόμη από τον φανταστικό κόσμο της Μουσικής!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή<3
ΑπάντησηΔιαγραφή