Το νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών",
που είναι αφιερωμένο στο έργο της Unicef και καθοδηγείται από την Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Το πρόγραμμα είναι μία εκπαιδευτική διαδικασία, που δίνει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς να "ταξιδέψουν" νοητά σε άλλες χώρες, να δουν από κοντά τις ανάγκες, αλλά και τον τρόπο ζωής των παιδιών αυτών, να τον συγκρίνουν με τον δικό τους τρόπο ζωής, να προβληματιστούν, να ξεφύγουν από την καθημερινότητα, να συμβάλλουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο στη βελτίωση των συνθηκών ζωής των παιδιών όλου του κόσμου. Είναι μια ευκαιρία να μάθουν να συνδιαλέγονται, να επιχειρηματολογούν, να επιλύουν ειρηνικά τις διαφορές τους. Είναι η απάντηση στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, του ρατσισμού και των διακρίσεων.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Unicef, στις 11 Δεκεμβρίου, διαβάσαμε το παραμύθι από το υλικό, που μας έστειλε η Unicef
και έτσι γνωρίσαμε την μάγισσα Αντιδικαιωματούλα, που πήρε τα δικαιώματα των παιδιών και τα έκρυψε σ' ένα χρυσό μπαούλο. Μετά από περιπέτειες τα παιδιά, μαζί με την φίλη τους την Unicef, βρήκαν τα δικαιώματά τους, τα οποία γράφτηκαν σ' ένα βιβλίο και αποτέλεσαν την Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Από τότε η Unicef εργάζεται καθημερινά για ν' απολαμβάνουν τα παιδιά τα δικαιώματά τους.
Με την αγαπημένη μας μελισσούλα παίξαμε ένα ομαδικό παιχνίδι! Κάθε φορά που η μελισσούλα πήγαινε σ' ένα δικαίωμα των παιδιών, προχωρούσε 3 θέσεις μπροστά, όταν πήγαινε στην μάγισσα Αντιδικαιωματούλα πήγαινε 5 θέσεις πίσω, ενώ το μοναδικό λογότυπο της Unicef οδηγούσε την μελισσούλα κατευθείαν στο τέλος.
Φτιάξαμε κουμπαράκο για να συμβάλλουμε στο έργο της Unicef και ετοιμάσαμε την κατασκευούλα μας
Τέλος, περιηγηθήκαμε στο λογισμικό που μας έστειλε η Unicef και γνωρίσαμε την Σερίνα από το Τσάντ της Αφρικής, τον Τανοσί από την Κίνα, τον Πίτσου-Πίτσου από το Περού, την Ζαχρά από την Ινδία και τον Γιώργο από την Ελλάδα.
Κεντρική
ιδέα του λογισμικού αποτελεί η γνωριμία των νηπίων με ορισμένες χώρες ή
ευρύτερες περιοχές του πλανήτη μας, με μία κούκλα – εκπρόσωπο κάθε χώρας στο
ρόλο του εκάστοτε εισηγητή και ένα αερόστατο, τον Τρικ-Τρικ, στο ρόλο του
περιηγητή.
Οι περιοχές που «επισκέπτονται» τα νήπια είναι η Αφρική, η Κίνα, το
Περού, η Ινδία και η Ελλάδα.
Η γνωριμία αυτή πραγματοποιείται σε δύο επίπεδα. Καταρχάς επιχειρείται μία πρώτη επαφή με τον πολιτισμό της χώρας μέσα από φωτογραφίες, πληροφορίες, καθώς και κάποια παιχνίδια εμπνευσμένα από την παράδοσή της. Παράλληλα προσεγγίζονται έννοιες πανανθρώπινου βεληνεκούς όπως π.χ.: τα ανθρώπινα δικαιώματα, καθώς και σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα, όπως η έλλειψη φαγητού και νερού, μέσα από τις εξής δραστηριότητες:
α) την προφορική παρουσίαση της κούκλας συνοδεία φωτογραφικού υλικού της UNICEF και
β) τα προαναφερθέντα παιχνίδια, που το περιεχόμενο τους προσανατολίζεται στην παραπάνω θεματολογία.
Η γνωριμία αυτή πραγματοποιείται σε δύο επίπεδα. Καταρχάς επιχειρείται μία πρώτη επαφή με τον πολιτισμό της χώρας μέσα από φωτογραφίες, πληροφορίες, καθώς και κάποια παιχνίδια εμπνευσμένα από την παράδοσή της. Παράλληλα προσεγγίζονται έννοιες πανανθρώπινου βεληνεκούς όπως π.χ.: τα ανθρώπινα δικαιώματα, καθώς και σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα, όπως η έλλειψη φαγητού και νερού, μέσα από τις εξής δραστηριότητες:
α) την προφορική παρουσίαση της κούκλας συνοδεία φωτογραφικού υλικού της UNICEF και
β) τα προαναφερθέντα παιχνίδια, που το περιεχόμενο τους προσανατολίζεται στην παραπάνω θεματολογία.
Η επαφή μας και η γνωριμία μας με άλλους λαούς, που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης, ήταν πραγματική μία μοναδική εμπειρία για εμάς και για τα παιδιά!!
Πολύ ωραίες δράσεις Έφη μου! Μπράβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετική προσέγγιση όπως πάντα Έφη μου!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολυ ωραια δουλεια Εφη
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σας Έφη μου! Πολύ ωραίο το θέμα, πολύ ωραίες και οι δράσεις σας!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ κορίτσια για τα όμορφα σχόλιά σας!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή