Συνεχίζοντας το έργο μας, μετά τον ορισμό και το διαχωρισμό των διαφημίσεων σε έντυπες και ηλεκτρονικές, κρίθηκε απαραίτητο η παρατήρηση, η καταγραφή και η παρουσίαση των χαρακτηριστικών τους μια και θα μας βοηθούσε στο επόμενο στάδιο του έργου μας, στην δημιουργία δικών μας πλέον διαφημίσεων !
Για να επιτευχθεί ο στόχος μας τα μέλη- Νηπιαγωγεία, χωρίστηκαν σε τέσσερις διασχολικές ομάδες με αντικείμενο μία κατηγορία τροφίμων. Σκοπός των ομάδων ήταν να μελετήσουν τα χαρακτηριστικά των διαφημίσεων που σχετίζονται με την κατηγορία τροφίμων που ανήκουν:
Οι τέσσερις διασχολικές ομάδες ήταν :
- Ομάδα κρέατος : 56ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης – 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης – PU”Nasa radost” , Kindergarten “Sanda Marjanovic” , Subotica, Serbia
- Ομάδα φρούτων και λαχανικών : 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών – 2ο Νηπιαγωγείο Μουδανιών Χαλκιδικής – Νο 3 Kindergarten Bistrita Romania
- Ομάδα γαλακτοκομικών προϊόντων : Νηπιαγωγείο Κεντριού – 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας Θεσσαλονίκης- Vilkaviškis Kindergarten “PASAKA” Lithuania
- Ομάδα γλυκών : 10ο νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης – 14ο Νηπιαγωγείο Σερρών – Kindergarten of Aljustrel – Portugal
Οι τέσσερις ομάδες είχαν σκοπό να μελετήσουν τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών και των έντυπων διαφημίσεων έχοντας σαν οδηγό βασικά θεωρητικά στοιχεία.
- Το ύφος, τις εικόνες, τα τεχνικά και μορφολογικά χαρακτηριστικά του κειμένου σε μία έντυπη διαφήμιση.
- Την χρονική διάρκεια, τα πρόσωπα, το σκηνικό, τα πλάνα, τη μουσική σε μία ηλεκτρονική.
- Το σλόγκαν και τις μασκότ που χρησιμοποιούνται.
- Τους τρόπους πειθούς : Αναφορά στις διατροφικές αξίες, πρόκληση συναισθημάτων, προσφορές, εμφάνιση, χιούμορ κλπ
Η εργασία της κάθε ομάδας γινόταν σε ένα συνεργατικό εργαλείο για καταιγισμό ιδεών, ψηφοφορία και ανατροφοδότηση, στην ιστοσελίδα: dotstorming.com
Η δική μας ομάδα ήταν η ομάδα των γλυκών και επιλέξαμε εμείς να μελετήσουμε τις ηλεκτρονικές διαφημίσεις, ενώ τα άλλα δύο μέλη τις έντυπες. Στο τέλος θα γινόταν παρουσίαση των συμπερασμάτων στην ομάδα αλλά και στα υπόλοιπα μέλη του έργου!
Η αφορμή για την ενασχόλησή μας με τις διαφημίσεις των γλυκών, μας δόθηκε με την επίσκεψη των 2 κλόουν της ΙΟΝ!!
Έτσι, οι 2 κλόουν της ΙΟΝ μας επισκέφθηκαν στο νηπιαγωγείο μας και μετά από μία ώρα παιχνιδιού, γέλιου και κεφιού, μας αποκάλυψαν τον λόγο της επίσκεψής τους, που ήταν καθαρά διαφημιστικός!! Και το προϊόν της διαφήμισης;; Η αγαπημένη σε όλους γκοφρέτα ΙΟΝ!!
Η αφορμή είχε δοθεί..και η συζήτηση για τα διαφημιστικά τρικ που χρησιμοποίησαν οι 2 κλόουν για να μας πείσουν ν'αγοράσουμε την σοκολάτα, ξεκίνησε...
Σε φύλλο εργασίας σημειώσαμε τα διαφημιστικά τρικ που χρησιμοποίησαν οι κλόουν, όπως το παιχνίδι, το γέλιο, τα αστεία, τα πειράγματα...
Έπειτα, η συζήτησή μας στράφηκε κυρίως προς τις ηλεκτρονικές διαφημίσεις των γλυκών..
σε φύλλο εργασίας φτιάξαμε μία λίστα με τα γλυκά, που διαφημίζει η τηλεόραση..
Η διαφήμιση της σοκολάτας ΚΙΤΚΑΤ μας έδωσε το έναυσμα για να "ερευνήσουμε" καλύτερα τα μορφολογικά χαρακτηριστικά μία ηλεκτρονικής διαφήμισης..
Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά επιχείρησαν να δημιουργήσουν τις δικές τους πρώτες διαφημίσεις με βάση όσα συζητήσαμε...
Επόμενη δράση της ομάδας των γλυκών ήταν η παρουσίαση των συμπερασμάτων μας σχετικά με τα μορφολογικά χαρακτηριστικά των έντυπων και ηλεκτρονικών διαφημίσεων..
Δύο έντυπες διαφημίσεις και μία ηλεκτρονική με το ίδιο προϊόν...την σοκολάτα Cadbury!!
Η ηλεκτρονική διαφήμιση της σοκολάτας μας ενθουσίασε και αμέσως θελήσαμε να καταγράψουμε όλα όσα παρατηρήσαμε...
το πιο συνηθισμένο πλάνο
αν μας λέει όλη την αλήθεια η διαφήμιση και ποιες είναι οι επιπτώσεις στην υγεία μας από την καθημερινή κατανάλωση σοκολάτας
τις εκφράσεις των προσώπων
το ενδεικτικό σκηνικό της διαφήμισης
την χρονική διάρκεια της διαφήμισης
την μασκότ της διαφήμισης
Όλα μαζί τα συμπεράσματα για τα μορφολογικά χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής διαφήμισης από την ομάδα των γλυκών αποτέλεσαν ένα Lapbook!!
τα συμπεράσματά μας σ' ένα Lapbook και σ' ένα βίντεο στο Animoto!
Η έρευνα και τα συμπεράσματα των έντυπων διαφημίσεων από τα άλλα 2 μέλη της ομάδας των γλυκών.
Τα συμπεράσματα τόσο των έντυπων, όσο και της ηλεκτρονικής διαφήμισης της ομάδας των γλυκών ανέβηκαν στο Dotstorming στην πλατφόρμα του twinspace
Όλα τα συμπεράσματα των μελών ανέβηκαν σε δύο τοίχους στο Padlet για να τα δουν όλα τα μέλη !
Χαρακτηριστικά ηλεκτρονικών διαφημίσεων στο Padlet:
Χαρακτηριστικά έντυπων διαφημίσεων στο Padlet:
Η κάθε ομάδα ταυτόχρονα με την παρουσίαση των συμπερασμάτων της, ανέπτυξε και συνεργατικές δράσεις (παιχνίδια, έρευνες, αινίγματα κλπ) που θα παρουσιαστούν σε επόμενη ανάρτηση !
Και συνεχίζουμε !!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου